Als de zoon van een makelaar op school gepest wordt, heeft dit voor veel mensen verstrekkende gevolgen.
Ooggetuigen
Carry Slee
Vianen: The House of Books, 2007
223 p.
9789044320213

De levens van verschillende mensen kruisen elkaar op enigerlei manier. Frank is makelaar en het gaat niet goed met het bedrijf. Zijn zoon Ruben wordt op school gepest. Conciërge Peter is daarvan getuige, maar om de een of andere reden neemt hij geen actie. Verder is er nog Nicole, wier dochter een tijd geleden een ernstig ongeluk heeft gehad, terwijl de bestuurder is doorgereden. Gefrustreerd in haar huwelijk en door zorgen om haar dochter zoekt Nicole haar heil in alcohol en buitenechtelijke relaties. Terwijl Frank via een arrogante zakenman probeert enkele dure huizen te verkopen, loopt het pesten van zijn zoon gruwelijk uit de hand. Deze bijzonder spannende en levensechte roman gaat over mensen die de consequenties van hun daden niet onder ogen durven zien met als gevolg frustraties, jaloezie en overspel. Ze raken steeds verder in de problemen tot er een onafwendbare climax plaats vindt. Elke hoofdstuk wordt verteld vanuit het oogpunt van een van de hoofdpersonen. Een spannend verh…Lees verder

Over Carry Slee

CC BY-SA 3.0 - Foto van/door Roy van Ingen

Carolina Sofia (Carry) Slee (Amsterdam, 1 juli 1949) is een Nederlandse kinderboekenschrijfster. Veel van haar boeken zijn verfilmd. Ze schrijft ook boeken voor volwassenen.

Inspiratie

Haar boeken zijn gebaseerd op tieners, die problemen hebben met hun omgeving en zich zo steeds dieper in de nesten werken, of op kleuters die niet begrijpen waarom mamma zo vreemd doet en waar ze die plotselinge dikke buik vandaan haalt, maar ook op kinderen rond negen jaar, die zich verbazen over het feit dat de groep-achters zo stoer zijn.

Voor haar eerste boeken zijn haar eigen dochters een belangrijke inspiratiebron. Voor Verdriet met mayonaise heeft ze veel gebruik gemaakt van de verhalen waar een dochter mee thuiskwam. De sfeer in de klas in het boek was precies die in de klas van de dochter. Het nare meisje Simone baseert Slee op een buurmeisje, dat haar dochters heel vervelend vonden.

Als haar dochters ouder worden, l…Lees verder op Wikipedia