DET, Detective
Indelible
Karin Slaughter
London: Century, 2004
358 p.
1-8441-3370-2 (hardback) 1-8441-3371-0

Tijdens een overval op een politiebureau wordt politiechef Jeffrey Tolliver neergeschoten en gegijzeld, samen met zijn vriendin, de kinderarts Sara Linton en een aantal anderen. Het blijkt dat de gijzeling te maken heeft met Tollivers jeugd en met de gebeurtenissen twaalf jaar tevoren in Tollivers geboorteplaats. Hij wilde deze aan Sara laten zien, maar hij had er een slechte naam en men zag hem liever gaan dan komen. Tollivers beste vriend bekende een indringer te hebben gedood, maar voor Sara was het al snel duidelijk dat de feiten niet klopten. Ook vind Tolliver het lijk van een vijftien jaar eerder gedode plaatsgenote. De gijzelingszaak ontwikkelt zich tegelijk met de flashback en het verband tussen de twee wordt steeds duidelijker. Terwijl eerst de gijzeling de belangrijkste intrige is, neemt langzamerhand het moordonderzoek deze plaats over. De schrijfster combineert sterke personages met een uitstekend plot en een steeds toenemende spanning. Slaughter maakt de belofte uit haar …Lees verder

Over Karin Slaughter

CC BY-SA 3.0 de - Foto van/door Alison Rosa, Karin Slaughter

Karin Slaughter (Covington, 6 januari 1971) is een Amerikaanse thrillerschrijfster, bekend van de Grant County-serie.

Slaughter is geboren in een kleine stad in de Amerikaanse staat Georgia. Ze is bekend door haar thrillers uit de Grant County-reeks, die ook wel de Sara Linton-reeks genoemd wordt. Sara Linton is kinderarts en raakt in de boeken verwikkeld in moordzaken. Naast de Grant County-reeks, heeft Karin Slaughter Vervloekt geluk samengesteld. In dit boek schrijven Amerikaanse, Engelse en Nederlandse auteurs een hoofdstuk aan de hand van een bedel van een bedelarmband, die als rode draad door het boek loopt. Triptiek en Versplinterd zijn thrillers die niet in de Grant County-reeks thuishoren, maar personages uit deze reeks komen wel voor in de boeken, deze reeks is bekend als de Atlanta-reeks of Will Trent-reeks of Sara Linton-reeks.

De filmrechten van de Will Trent-thrillers werden verkocht aan de Zweedse filmmaatschappij Yellow Bird…Lees verder op Wikipedia