Als een tienermeisje zich expres laat neerschieten door een politieman, komt een netwerk van kindermishandeling aan het licht.
Kisscut
Karin Slaughter
London: Arrow books, 2011
434 p.
9780099553069 (paperback)

Een vrouwelijke arts in een klein stadje in Texas is daar tevens patholoog. Door deze laatste functie krijgt ze op een dag te maken met een besneden meisje en een in stukken gesneden foetus. Dit voorval is de start van een onderzoek naar de oorzaak en de dader(s) dat zij samen met het hoofd van de plaatselijke politie, haar ex-man, tot een goed einde probeert te brengen. Zij komen een uitgebreid netwerk van kinderporno op het spoor, waarvan de kern zich in hun eigen stad bevindt. Een met spanning geschreven verhaal met een goede sfeertekening. In het begin zijn de beschrijvingen zo uitgebreid dat het niet bepaald prettig lezen is, maar na die start valt het verder mee. De hoofdpersoon is af en toe wat erg naïef, maar wel menselijk. Weinig toepasselijke omslag met grote witte letters. Zie 'Zoenoffer'*.

Over Karin Slaughter

CC BY-SA 3.0 de - Foto van/door Alison Rosa, Karin Slaughter

Karin Slaughter (Covington, 6 januari 1971) is een Amerikaanse thrillerschrijfster, bekend van de Grant County-serie.

Slaughter is geboren in een kleine stad in de Amerikaanse staat Georgia. Ze is bekend door haar thrillers uit de Grant County-reeks, die ook wel de Sara Linton-reeks genoemd wordt. Sara Linton is kinderarts en raakt in de boeken verwikkeld in moordzaken. Naast de Grant County-reeks, heeft Karin Slaughter Vervloekt geluk samengesteld. In dit boek schrijven Amerikaanse, Engelse en Nederlandse auteurs een hoofdstuk aan de hand van een bedel van een bedelarmband, die als rode draad door het boek loopt. Triptiek en Versplinterd zijn thrillers die niet in de Grant County-reeks thuishoren, maar personages uit deze reeks komen wel voor in de boeken, deze reeks is bekend als de Atlanta-reeks of Will Trent-reeks of Sara Linton-reeks.

De filmrechten van de Will Trent-thrillers werden verkocht aan de Zweedse filmmaatschappij Yellow Bird…Lees verder op Wikipedia