Een oud-marinier gaat op zoek naar de hem onbekende vrouw wier foto hem heeft beschermd tegen dodelijke aanvallen in Irak.
The lucky one
Nicholas Sparks
London: Sphere, 2010
XI, 334 p.
9780751539240 (paperback) 9780751542318

In deze roman van de bestsellerauteur wiens boeken zich ook goed lenen tot verfilming, maken we kennis met oud-marinier Logan Thibault, die driemaal in Irak heeft gediend. Hij is ervan overtuigd dat een gevonden foto (van een onbekende vrouw) die hij altijd bij zich draagt hem in deze oorlog heeft beschermd. Na zijn diensttijd gaat hij (samen met zijn hond) te voet van Colarado naar Hampton in North Carolina om haar te zoeken. Bij een hondenkennel vindt hij niet alleen werk, maar ook de vrouw van de foto. Deze Elisabeth is gescheiden van politieagent Clayton en woont met haar zoontje Ben bij haar grootmoeder, die na een herseninfarct de kennel niet meer alleen kan runnen. De gebeurtenissen, die leiden tot een liefdesrelatie tussen Logan en 'Beth', worden vanuit verschillende personages beschreven en geven de verschillende achtergronden weer. De verteltrant is eenvoudig en boeiend, met een grote dosis (vals) sentiment. De personages zijn ditmaal wel wat oppervlakkig en de climax is voo…Lees verder

Over Nicholas Sparks

Nicholas Charles Sparks (Omaha, Nebraska, 31 december 1965) is een Amerikaans auteur. Hij schreef romans over verschillende thema’s zoals geloof, liefde, drama en het lot. Hij heeft tot nu toe 21 boeken gepubliceerd en woont tegenwoordig in New Bern, North Carolina, met zijn vrouw Cathy en hun vijf kinderen (drie zonen Miles Andrew, Ryan Cote, en Landon, en tweelingdochters Lexie Danielle en Savannah Marin).

Nicholas Sparks is geboren op oudejaarsavond in Omaha, Nebraska als zoon van Patrick Michal Sparks, een professor, en Jill Emma Marie Sparks, een huismoeder en de assistente van een optometrist. Hij heeft een broer Michael Earl "Micah" Sparks (1964) en een overleden zus Danielle "Dana" Sparks (1966–2000). Sparks is rooms-katholiek opgevoed en heeft Duitse, Tsjechische, Engelse en Ierse voorouders.

Omdat zijn vader nog studeerde toen Sparks geboren werd verhuisde het gezin vaak. Nog voordat hij acht jaar was …Lees verder op Wikipedia